Followers

Saturday, May 16, 2009

Happy Teachers day

Tanpa guru akan lahirkah anda sepertimana anda hari ini?

Selamat hari guru diucapkan kepada semua yang bergelar guru, cikgu, teacher, lecturer dan semua tenaga pengajar di seluruh dunia. 16 MEI adalah hari yang cukup bermakna kepada semua insan ini. Di tarikh ini lah beliau di raikan dan diberikan setinggi-tinggi penghargaan diatas segala jasa dan ilmu yang dicurahkan. Jika tanpa guru, akan lahirkah seseorang yang bergelar Perdana Menteri? Tanpa guru, akan lahirkah seorang Doktor, tanpa guru akan lahirkah seorang Angkasawan? Tanpa guru akan lahirkah anda sepertimana anda hari ini? Jika tanpa guru mungkinkah aku bisa berada sepertimana aku sekarang? Jasa mu guru xmungkin mampu kubalas cuma jutaan terima kasih yang mampu aku hulurkan. Terima kasih kepada semua guru2 yg pernah mengajar dan mendidik aku sehingga ke detik hari ini. ARIGATO KAZAIMASS!!! Dikesempatan ini juga aku igin mengucapkan selamat hari guru kepada my close cousin, Cikgu Zihan.. “SELAMAT HARI GURU YANG KE…. Maybe ke 3” hehhe.. : ) semoga terus sukses menjadi seorang guru K!!

==================================================================

Ade kisah menarik ditarikh hari guru tahun ni. Sebabnya kitorang buat sesuatu yang istimewa untuk kitorang punya lecturer kat sni. Terima kasih kepada Zila kerana memberi idea yg cukup bernas ni. Hehe.. walaupun di saat2 kitorang tgh bz n kalut dgn bermcm asemen tp kitorang smpat lg prepare smthng for our lecturer sempena sambutan teachers day ini. Just a simple thing but truly n faithfully from our heart. Agak bertuah kerana dapat menyumbangkan sesuatu kpd our lecturer yg sproting2 belaka tu. Hihi.. : ) yang penting air tangan aku ade kat hadiah n card tu. hehehe.. SONOK!!...

Kitorang kasi hadiah kpd semua lecturer yang pernah ajar kitorang, semuanya 10 orang. Setiap orng kena kasi kt lecturer. Aku kena kasi kt En. Salleh, tp yg xbestnya en Salleh xde time aku kasi hadiah tu, soo tinggal je lah kt meja die. Xdpt la nk wish kt die. Huhu.. and yg paling sonoknya aku joint member aku ekin kasi hadiah kt en Mustapha. Psss… en Mustapha one of my faveret lecturer. Heheh.. : ) bila smpai meja die, aku ckp “ hai sir, I have something for u..” and member aku ekin pn kasi kad ucapan n hadiah. He r soo surprise and give a very big smile.. hehe.. I love that moment.. hahaha..

To all my lecturers.. millions thanks for being our lecturer. Nak tengok hadiah n kad istimewa yang kitorang buat?? Jom>>> layan>>

2 comments:

ZiLa said...

wah terharu aku..ade gak mention name aku..hehe..thankz gak kt u all sume sbb same2 menjayakan plan kite tu...

mmg tarikh tu saat yg paling best..tp alangkah lebih best kalau mase kite bg tu,sume lecturer ade.dpt tgk reaksi diorg mase mule2 bg gift tu..kan seronok...mmg rugi skit xdpt tgk reaksi diorg....

numa LurVieya said...

hurm...
2 la kan
satu kerugian yg besar
tp xpe.. minggu dpn kte tnye lecturer2 kita tu. hehee.. :)