Followers

Friday, May 1, 2009

Henry Golding

Who is Henry Golding? Nmpaknya this guy is not so famous yet. Hehe.. sebabnya.. bila aku letak gmbr die jd my desktop wallpaper. Nobody noes.. hahha.. bdk2 umah aku sibuk duk nanye, “Sape tu akak?”. Ble aku diam, diorang ckp “Pakwe akak eh??” haha.. sonoknya aku jika ya. seHOT ini kah pakwe akak?? Hihi.. “Pakwe akak lg hot dr die lah” ngeh2…

Adakah aku sorang je yg tgk 8tv? Adakah aku sorang jer yg tgk 8tv Quikie? Xkan lah… Hbs tu knp diorang xknl. Xperasan kah diorang akan lelaki hensem ini di 8tv quikie?? Hahaha.. N then aku ckp kt diorang, “Kalu nk kenal, nnt tgk 8tv Quikie eh”.

Knp ya aku mnt kt Henry?? Kerana die Hot.. hihi.. n kerana bakat die as a Host, as a model, as commercial model. He’s very BEST!! Haha.. gud luck ya Henry Golding. Soo aku akan kongsi gmbr2 hot Henry Golding yg berjaya aku cari. Haha..(xde kje…) selamat melayan yerkk!!!
================================================================

“No one would ever believe that I grew up in London but still have favourite foods such as rendang, kuey teow, satay and my favourite drink is asam boi. When Im not so lazy, I try to cook up a meal. Im quite a hang out and chill type of person, so I enjoy a Sunday out with my friends, good music and a nice place to relax. I would never do modelling as Im shy and I feel intimidated when people come up to me and say Im good looking. Thats just not me”- Henry Golding



p/s: elelele.. shy..shy.. la pulak!!! Hehe..


"My family and I have not been to the Peninsular since I was seven and I thought maybe its time to re-explore the place. I was born in Sarawak, but we moved away to London and settled down there until five months ago, when I decided to do something crazy!"



p/s: org sarawakian rupanya.. huhu..


I knew I had to do something and some time soon. The only thing which was stopping me was my finances. I have savings, but I wanted to save up a bit more than what I have, to ensure that I can live comfortably at least. Being a part of 8TV Quickie is a blessing as I didn’t expect to land a job so fast,"




p/s: semoga terus sukses ya di 8TV Quikie!!


Starting with the salon at a very young age, Golding was only 14 when he worked at a barber shop sweeping up, cutting hair and cleaning up the place. That was when he began to develop an interest in hairdressing. Taking his career path seriously, he moved to South London at 16 and found himself working in Richard Ward Hair and Metro Spa, one of the biggest salons in London. He then moved to East London to seek for more thrills and spills in life.



p/s: giler muda dh start kje.. bgus2 byk pengalaman. Tp hbs spm x ni?? Opss!! London mne ade spm daa. Hihi..

6 comments:

sya mansor said...

hi there=)
nice blog u got..
yup, it's true that not so many people know him. wonder why... padahal sgt hensem bagai..
do visit my blog ye..
i met him in person once. kalau tgk gmbar die dah rase ensem, kalau tgk live lg la...
eh pjg plak komen. sorry tuan punya blog. mcapap jap;p

ZiLa said...

hensem gak dia tu..sweet je aku tgk..tp tu la,aku mmg xknl pun dia.sbb xtgk 8tv..hehe...
honestly he's so sweet..best kalu dpt jumpe dia face to face...huhu

numa LurVieya said...

thanks ya sya mansor
========================
2 la.. nape org xknl ngn die eh
knp la diorg xpasan Henry Golding yg ensem ni.. hihi.. satu kerugian>>

owhh!! seronoknya sy kalu dpt jmpa live dgn Henry. hehee..
akn ku tunggu saat itu. huwaaaa!!

numa LurVieya said...

2 la zila nape ko xtgk 8tv. kan dh rugi xknl ngn Henry. hehehe..

ZiLa said...

mslhnye aku xminat...cmne nk tgk..tp mmg dia hensem...
wah ko dh minat dia skrg...hehe

numa LurVieya said...

kalu ko tgk msti ko mntnyerr
gerenti!!

tp xpe lah...
biar aku je lah mnt kt die
baru spesel sket
hahhaha....:)