Followers

Sunday, May 17, 2009

One litre Of Tears

When I imagine about the future, tears start to drop…


One Litre of Tears, one of the great Japanese Drama that I ever seen.. sesuai dgn tajuknya, betul2 memerlukan 1 litre of tears utk tgk cite. Very sad story, and what the amazing is this drama is a true story, from reality life. Just a wonderful story and movie. Thanks to zila kerana berkongsi movie ni ngn aku. Hehe.. : )

Start tengok cite ni hari jumaat malam, smpai kul 3 setengah pagi aku nengok. Dah xlarat dah nk tengok smbung balik pg esoknya. Bukan xlarat nk tengok sebenarnya tp sebab dh xlarat nk nangis dh. Huhu.. sedih betui la cite die. Mmg touching habess!! Bayangkan start dri first episod lg dh kne menangis smpai la 11 episod. Ish2.. mmg dasyat. Dn setiap episode tu mesti ade scene sdih. Aduyaiii.. agak penat jgk tgk cite ni. Hehehe.. tp best la penuh dgn emosi dan kasih syg.

Dan yang paling aku kagum adalah ketabahan die dlm menghadapi penyakit yg die hadapi. Penyakit yg tiada penawarnya.. Dia dpt penyakit tu dari umur 15 tahun sehingga lah umur 25 dia meninggal dunia. 10 tahun die terpaksa tanggung penyakit itu. Soo sad.. dan satu lagi betapa kagumnya aku tgk kasih sayang mak dia. Benarlah IBU adalah segala-galanya. Sgt terharu melihat pengorbanan dan kasih syg yg ditunjukkan oleh ibunya.

Kepada kita yang masih diberi kesempatan untuk menikmati kehidupan didunia ini. Hargailah ia dgn sebaik2 nya.



4 comments:

ZiLa said...

eh numa,bengkak x mata ko lps tgk cite tu?

msti bengkak mcm aku jgk kan...hehe

numa LurVieya said...

waa... mne de bengkak, cumil ade la
hahaha... :)

xtahu la bengkak ke x sbb lepas nangis terus tdo.. xpn g mndi.
hihi.. :)

petua supaya org xth kita br lps nangis.. :D

ZiLa said...

oooo mcm tu eh...nk buat la...
tp aku slalu dh lps nangis trus tdo..hehe...makin bengkak jer aku tgk...huhu

numa LurVieya said...

tp xpe lah
msti org igt bngkak sbb tdo byk
hhee.. :)