Followers

Wednesday, June 3, 2009

Kami di PNM

Semalam kami ke PNM untuk mendapatkan maklumat mengenai system library yang digunakan. Tapi sayang nya orang yg mengendalikan system itu tiada, jadi tiada lah sesi interview antara kami dan mereka. PNM adalah singkatan untuk Perpustakaan Negara Malaysia. Kenal kah kamu dengan perpustakaan Negara ini? Pernah kah kamu kesana? Adakah anda sudah menjadi ahli nya? Hehe.. mungkin ade yang tahu, ade yang kenal, ade yg sudah menjadi ahli dan mungkin juga tidak pernah amik peduli pn pasal PNM. Tidak mengapalah.. kerana kami pun pertama kali nya menjejaki kaki kesana. Hehe… as a student pastinya tidak asing dgn library. Iya kan??

Jika anda belum kesana, silalah luang-luangkan masa anda untuk menjenguk ke Library Negara kita tu. Tempatnya di Jalan Tun Razak, ini die pelannya. Terutamanya jika kamu warga Kuala Lumpur amat rugi lah jika kamu tidak pernah singgah disini. Hehhe.. saya bukan org KL soo, no wonder la first time datang kan.

Hurm.. kalu xsilap aku bangunan die ade 4 tingkat, agak cantik and selesa jugak. Kalu korang nk tahu, korang pegi la sndiri eh. Hhihi.. lagi puas hati. Tapi yang xleh blah tu, rmai bdk2 duk dlm tu guna internet masuk myspace. Aduyai.. betuii… punya la ramai, kanak-kanak peringkat menengah rendah duduk melayan myspace. Boleh dibiar je buudak2 tu, semata-mata nk guna internet free, layan myspace pegi Perpustakaan Negara. Hurm… apolah nk jd bebudak skang. Advance sangat!! aku dulu dh masuk UTHM baru kenal myspace, baru knl fs, baru knl semua bnda laman social ni. Ini diorang kecik2 lagi dh pandai dh. Apo nak buat, dunia.. dunia..

Soo korang kena pergi ya, tgk sndiri bagaimana keadaan and manusia2 yg ade disitu. Seriously aku ckp, aku bkn lah kaki library sbb aku jd xreti nk bt ape kalu duk library. Kalu g library pn, pinjam buku, pinjam novel. Xpun baca majalah. Sebab xboleh la duk tempat2 sunyi, rasa cm xleh nk bernafas. Hehe..

Hurmm.. jadi sekian sahaja untuk hari ini.. hehe.. sekali lagi ku menyeru kepada semua warga Malaysia terutamanya warga Kuala Lumpur silalah datang ke Perputakaan Negara. Biarpun hanya sekali untuk seumur hidup, ianya harus di kunjungi. Kerana masakan warga Malaysia tidak kenal dengan perpustakaan Negara die sendiri. Iya kan??....


Dan tak lupa ade sedikit kenang-kenangan ku bersama rakan ketika disana. Hahaha.. our pictures laa… layan…

[ numa n ekin ]

[ ekin n zila ]

[ ..(*_*).. ]

[ ..(+_+)..]

[ bye..bye.. sayonara.. ]

4 comments:

Azhar85 said...

State library ke..dah pernah pegi dah..pinjam buku kt sane smp kene saman pun dah buat..hehehe :)

ZiLa said...

pic aku tu menampakkan aku berisi..
eiiii xsukenye....nk kene diet ni..
heeee

numa LurVieya said...

state library tu bkn ke library Kuala Lumpur?? ni perpustakaan negara..

nnt kena pegi perpustakaan ngra k!!

numa LurVieya said...

zila...

ye ke?? ermm..
aku nmpk biasa jerkk
xyah la diet2 ni,
berisi la comey..

hehe.. :p