Followers

Saturday, October 31, 2009

I love Prison break






Prison Break.. aku rasa cerita ni sebuah cerita yang harus ditonton oleh semua orang. Sebabnya?? Sebabnya terlalu banyak benda yg menarik dalam cerita ni. Walaupun aku agak ketinggalan sebab baru tengok cite ni, padahal dh lme main kt tv. 1 jer bnda yg mmbt kn aku nk tgk cite sbb nk tgk hero die. Hehe.. sbb hensem. Tp rupa2nya terlalu byk bnda yg mmbtkan aku perlu dn msti tgk cite ni smpai habis.

Start dr season 1st sampai season 4 aku tgk. Bayangkan, dah la bafak banyak. Jenuh aku nk menengoknya. Tp disebbkan cite die mmg menarik, so xde la penat sgt. Dalam 2 hari jer aku habs kan, oleh kerana dh terllau excited nk tgk ending die, terpaksa la aku skip. Hehe.. aku tgk yg kisah micheal jerk, ksh org lain dh xlrt dh aku nk mngknye. Huhu..

Dan sememangnya ending die tersangat lah amat sedih dan meruntun jiwa dan sanubari aku. Aku rasa cam xpatut betul. Berakhirnya sebuah kehidupan seorang micheal scofield yang genius dgn begitu pilu sekali. Setelah begitu banyak bnda yg telah die bt, setelah begitu byk masa yg die korbankan, usaha die, penat lelah die.. n at the end die xdpt merasai segala hasil usaha die selama ini. Dan yg paling menyedihkan die xsmpat pn nak hidup bersama dgn org yg die sayang. Mmg sedih giler la..

Walaupun cite ni sebuah cerita yg penuh dgn konflik, penuh dgn aksi, penuh dgn gaduh, berdarah2.. dn mcm2 bnda lg lah. Nama pn prison, kehidupan dlm prison la. Tp cerita ni jg penuh dgn kasih sayang, kasih sayang seorang adik terhadap abgnya, kasih syng keluarga, kasih syg seorang kekasih kpd kekasihnya. Dan aku rasa inilah satu2nya cerita omputeh yg menunjukkan cinta die tu xberdasarkan nafsu semata2. Selalu kalu tgk cite omputeh, asyik2 nk cium, asyik2 nk beromen, xde kje lain. Tp cite ni, cinta die lbh kpd tanggungjawab. I like!! Hehe.. Micheal cintakan Sara kerana die rasa bertanggungjawab diats apa yg tlh dibt pd Sara dan hanya Sara yg terbaik utk die. Dan aku jg ske dgn watak Sara, seorang wanita yg cukup tabah, cukup kental menghadapi saat2 yg sgt mncabar. Tp kerana cinta dan kerana Micheal die blh lalui semuanya. Sara seorang yg cukup memahami, boleh menerima Micheal seadanya, blh berada disisi Micheal walau dlm mcm mne keadaan sekali pn. Aku ingin menjadi seperti itu, boleh menerima seseorang itu apa adanya die. Boleh berada bersama seseorang itu walau apa pn keadaannya. Boleh memahami seseorang itu walau dalam apa keadaan sekali pn. Yes!! I will.. hehe.. : )

Semua season pn best tapi bg aku, aku suka season 1 n season 4. Season 1 suka tgk strategi2 yg die bt utk kuar dr penjara. Baru nk berkenalan dgn MIcheal Scofield, dgn watak2 dlm cite tu. Mmg best la, xde perkataan yang selayaknya selain drpd BEST!! Heehe.. dan season 4 sememangnya kena tgk sbb disitulah segala ksh die berakhir. Perginya seorang Micheal Scofield yg genius lg hensem. Huhu.. konpem menangis. Aku punya nagis rs cm dh smpai xleh nk berhenti, bafak sedih. Aduhaiii.. dh la die siap bt video lg, kata2 terakhir.. aduhaii.. mmg sedih gilerr..

Hurm.. begitulah al kisahnya aku dgn prison break. Hehe.. kalu nk th lg detail kena la tgk sndiri. Tp aku rs msti rmai yg dh tgk kan?? Kan?? Dan aku kompem kalu yg dh tgk cite ni msti die beranggapan sama cm aku, yg cite ni mmg totally superb n best gilak.

2 comments:

gm0t comot said...

pastu aku la yang beria2 cite ape yang berlaku utk part yang dia x tgk...actually dia bkn tgk prison break...dia tgk micheal...n T-Bag...hahaha....

numa LurVieya said...

hahaha.. gmot mmg byk mempengaruhi aku.
mmg aku tgk micheal jer pn, sbb xlrt nk tgk org lain. penat..